- فروشگاه ناب دانلود گزارش کارآموزی در راه آهن
راهکار افزایش بازدید و اعتبار سایت و وبلاگ
خدمات این سایت براساس قوانین کشوراست. دوستان گرامی تمامی فایل های این مجموعه سایت فقط می توانند راهنمای شما باشند اگر کمی وقت بگذارید شما میتوانید بهترین فایل ها را خودتان طراحی و بنگارید .

گزارش کارآموزی در راه آهن

موضوع :

گزارش کارآموزی در راه آهن

رشته فناوری اطلاعات

( فایل word  قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۲۳

فهرست

مقدمه  

بخش اول: درباره راه آهن ایران  

درباره راه آهن ایران 

تاریخچه اداره کل راه آهن تهران

بخش فناوری اطلاعات

چارت اداری

بخش دوم: وظایف عمومی کارشناسان فناوری اطلاعات  

وظایف کلی 

وظایف در حوزه سخت افزار

وظایف در طی فرآیند تعمیرات  

وظایف در حوزه شبکه  

وظایف در حوزه نرم افزار    

وظایف در حوزه وب سایت

وظایف در حوزه  

وظایف در حوزه  اتوماسیون اداری  

وظایف در حوزه  اینترنت  

وظایف در حوزه  مخابرات 

بخش سوم: مقررات سیستم رزور بلیط 

 

 

مقدمه

امروزه همه ی سازمان ها و مراکز دولتی کشور ها بنا بر رویکرد های جهانی نیازمند مرکز مستقل فناوری اطلاعات می باشند و محل کارآموزی من نیز بخش فناوری اطلاعات اداره راه آهن تهران بود. اداره راه آهن تهران با توجه به ارتباط تنگاتنگی که با سایر ادارات راه آهن کشور و همچنین نیاز به اتوماسیون سازی فرایند رزور بلیط در حال پایه ریزی یکی از گسترده ترین مراکز آی تی دولتی می باشد که در مدت کارآموزی حدوداً کارشناسان نرم افزاری و سخت افزاری در آنجا مشغول کار بودند.

درباره راه آهن ایران

جمهوری اسلامی ایران دارای مساحت ۱۶۴۸۱۹۵ کیلومترمربع و بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت است. ایران در جنوب غربی آسیا و در خاورمیانه واقع شده است. این کشور در شمال با دریای خزر، ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان هم مرز است و در جنوب به دریاهای آزاد راه دارد. از سمت غرب همسایه های ایران عبارتند از ترکیه و عراق و در سمت شمال این کشور همسایه افغانستان و پاکستان است. ایران به دلیل موقعیت استراتژیک ویژه خود همیشه از اهمیت جهانی برخوردار بوده است. ظرف قرنهای گذشته ایران پلی ارتباطی میان شرق و غرب بوده است و کالاها از طریق جاده های معروفی مثل جاده ابرشم و جاده مروارید و نیز جاده های هندوستان که از ایران باستان عبور می کردند از این کشور می گذشتند. در حال حاضر به واسطه کشورهای تازه استقلال یافته در مرز شمالی ایران و تلاش آنان برای یافتن جاده ها و مسیرهای صادرات – واردات  و عدم وابستگی به روسیه، نقش ایران به عنوان رابط و واسط مناسب احیاء شده است. در این رابطه باید عوامل مهمی مثل ایمنی، هزینه پایین و زمان کوتاهتر در حمل و نقل کالاها را مورد توجه قرار داد.

چون حمل و نقل و ارتباطات پیش زمینه هر نوع توسعه اقتصادی هستند، دولتمردان جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به توسعه حمل و نقل و ارتباطات به ویژه از طریق راه آهن دارند. در این راستا ساخت راه آهن مشهد- سرخس برای خلق مسیر بین قاره ای جدیدی آغاز شد که آسیا را به اروپا متصل می کند. همچنین ساخت راه آهن امیرآباد (بندری در نزدیکی دریای خزر) این بندر را به اولین بندر مهم ایران تبدیل کرد که به شبکه راه آهن متصل شده بود. همچنین ایران ساخت خط آهن کرمان – زاهدان را نیز آغاز کرد که راه آهن سرتاسری آسیا از طریق آن و نیز از طریق خط زاهدان – مسیر جاوه(تفتان) و کویته(پاکستان) به اروپا و خاورمیانه متصل خواهد شد.

با توجه به توسعه مناسب راه آهن در جمهوری اسلامی ایران و اتصال آن به راه آهن خاورمیانه و اروپا از طریق خط آهن ترکیه در مرز رازی – کاپیکوی ، از طریق راه آهن آذربایجان در مرز جلفا که ایران را به قفقاز متصل میکند، شبکه سرتاسری قفقاز، کشورهای تازه استقلال یافته و راه آهن روسیه به راه آهن آسیای میانه و از طریق راه آهن ترکمنستان در مرز سرخس و راه آهن پاکستان در مرز مسیر جاوه(تفتان) نتیجه می گیریم که با استفاده درست از زیرساخت و امکانات و تسهیلات حمل و نقل موجود مثل بنادر، ترمینالهای دریایی حمل و نقل کانتینر، مناطق آزاد تجاری و حمل و نقل کالا به اروپا، شمال اروپا، جمهوری های آسیای مرکزی، خاور دور و کشورهای حوزه خلیج فارس، امکانات گسترده ای برای توسعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. حال به اختصار برخی امکانات و تسهیلات و کریدورهای راه آهن جمهوری اسلامی ایران را معرفی می کنیم.

http://s6.picofile.com/file/8192514768/%D9%86%D8%A7%D8%A8_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF.jpg


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 500 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید